Kino ir vizualumo tyrinėtoja, Vilniaus universitetas
Natalija Arlauskaitė, Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto profesorė, tyrinėja istorinę vaizduotę fotografijoje, kine ir šiuolaikiniame mene, Antrojo pasaulinio karo ir sovietmečio vizualumą, medicinos vaizdiniją, feministinę kino teoriją, kritinę ir medijų teoriją. Stažavosi ir vykdė tyrimus Edinburgo universiteto Priešakinių tyrimų institute, Konstancos, Niujorko, Krokuvos Jogailaičių ir kituose universitetuose. Knyga „Nuožmi taika: žlugusių režimų fotografija dokumentiniame kine“ (2020) apdovanota Vilniaus universiteto Rektoriaus mokslo premija, Lietuvos fotomenininkų asociacijos Skirmanto Valiulio premija, Knygos meno konkurso pagrindine premija (dailininkė Agnė Dautartaitė-Krutulė). Serijos „Kino raštai“ (leidykla „Mintis“) sudarytoja, mokslinė redaktorė ir vertėja.
Autorės publikacijos:
[knygos]
Natalija Arlauskaitė, Nuožmi taika: žlugusių režimų fotografija dokumentiniame kine, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2020
Natalija Arlauskaitė, Savi ir svetimi olimpai: ekranizacijos tarp pasakojimo teorijos ir kultūros kritikos, Vilnius: Vilniaus universitetas, 2014
Natalija Arlauskaitė, Trumpas feministinės kino teorijos žinynas, Vilnius, Vilniaus universiteto leidykla, 2010
Наталия Арлаускайте, Анализ герметичного текста. Возможности пространственного моделирования смысла текстов: Велимир Хлебников, Vilnius, Vilniaus universiteto leidykla, 2005
[sudarytoja]
[drauge su Lina Kaminskaitė] Fokuse: Moterys Lietuvos kine, leidykla LAPAS, 2021
Natalija Arlauskaitė, tomas „Vizualumo politika“, Politologija, 2018, 2 (90) Peržiūrėti
Natalija Arlauskaitė, tomas „Politika ir medijos“, Politologija, 2013, 1 (69) Peržiūrėti
[drauge su Galina Michailova ir Aleksandru Dvojeglazovu] Opus # 1-2. Русский мемуар. Соавторство, Literatūra 47 (5). Vilnius, Vilniaus universiteto leidykla, 2005
[straipsniai]
Arlauskaitė Natalija „Fotografiniai bareljefai“ // „Photographic bas-reliefs“, in: Violeta Bubelytė. Vis-à-vis, Vilnius: Lietuvos fotomenininkų sąjunga, 2020, b.p.
Арлаускайте Наталия, Стык и зазор: домашняя фотография и политика голоса в современном литовском документальном кино о советском, Новое литературное обозрение, 2020, 1(161), p. 330-354 Peržiūrėti
Arlauskaitė Natalija Liūtai, bokseriai ir kiti Vilniaus gyventojai, in: Erika Grigoravičienė, Ugnė Paberžytė (sud.), Gyvūnas, žmogus, robotas, Vilnius: MO muziejus, 2019, p. 88-94
Arlauskaitė Natalija, Netobulas totalumas: kelios pastabos apie erdvinius kompozitus ir kino propagandą, Politologija, 2018, 2 (80), p. 65-87 Peržiūrėti
Arlauskaitė Natalija The Limits of the Blockade Archive, in: Giedrė Jankevičiūtė, Rasutė Žukienė (eds.), The Art of Identity and Memory: Toward a Cultural History of the Two World Wars in Lithuania, Boston: Academic Studies Press, 2016, p. 203-240
Arlauskaitė Natalija, Kaip padaryta ‘Mae West’: kempas ir naratyviniai ekscesai, Acta Academiae Artium Vilnensis, 68, 2013, p. 119—136 Peržiūrėti
Arlauskaitė Natalija, Feministinė animacija: Marjut Rimminen filmas „Apsaugoti“, 1987, Acta Academiae Artium Vilnensis, [Moters savastis dailėje], 2011, 62, p. 213—226 Peržiūrėti
[vertimai]
Sergej Eizenštein Montažas, I tomas, [serija „Kino raštai“],Vilnius: Mintis, 2016
Michailas Jampolskis Kalba—kūnas—įvykis: kinas ir prasmės paiškos [serija „Kino raštai“],Vilnius: Mintis, 2011